کارآفرینی از رویا تا واقعیت اسلایدر
رویداد «کارآفرینی از رویا تا واقعیت»
17 آبان, 1400
وبینار مالی
وبینار «آشنایی با روش‌های تامین مالی بین‌المللی»
17 آبان, 1400

چگونه یک کارمند خوب باشیم؟

کارمند خوب

چشم و چراغ شرکت یا چطور یک کارمند خوب باشیم!

شما بیشتر عمر خود را در بزرگسالی در حال کار کردن هستید، اما تا به حال به این فکر کرده اید که آیا برای کارفرمای خود یک “کارمند خوب” محسوب می شوید یا خیر؟ بسیاری از مردم فکر می کنند به خوبی کار می کنند، اما کار کردنشان به خوبی میزانی که می خواهند حقوق دریافت کنند یا می کنند، نیست.

در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند کارمندی ایده آل برای اکثر کارفرمایان باشید. هنگام حضور در محل کار روزانه خود موارد زیر را در نظر داشته باشید و ببینید چه دستاوردهای خوبی خواهید داشت.

 

حرفه ای رفتار کنید

مهم نیست کجا کار می کنید، کارمندان و ارباب رجوع ها، می دانند تفاوت بین فردی که کار با او سرگرم کننده است و فردی که همیشه علاف و معطل است، چیست.

سرگرم کننده بودن ​​یعنی داشتن یک شخصیت قوی، یک یا دو شوخی و لبخند به لب داشتن. علاف بودن یعنی غالباً سر کار نبودن و ایستادن در محیط کار دیگران به جای محیط کار خود، که هم وقت شما و هم وقت آنها را هدر می دهد.

 

یاد بگیرید چگونه کار خود را به خوبی انجام دهید

چه پیش پا افتاده و خسته کننده باشد، چه سخت و پردرآمد، صرف نظر از دشواری کار، یاد بگیرید چگونه آن را انجام دهید.

پیشرفت بیش از هر چیز بر پایه توانایی شما در انجام کار، وفاداری به شرکت، استعداد و سوابق تحصیلی شماست. اگر نمی دانید کاری را چگونه انجام دهید، آن را یاد بگیرید و برای انجام ندادنش بهانه نتراشید.

 

سخت کار کنید

قبلا فقط حضور در محل کار برای گذران زمان در بعضی شرکتها کافی بود، اما آن روزها مدت‌هاست که گذشته است. امروز، شما نه تنها باید تمام روز در محل کار خود باشید (به موقع وارد شوید و زودتر از موعد خارج نشوید)، بلکه لازم است با یک روز کامل کاری کنار بیایید و یک کارمند خوب باشید.

 

بخشی از راه حل باشید

از غر زدن در مورد کسری ها دست بردارید و در مورد آنچه درست است شروع به صحبت کنید. نگرش مثبت در ارتباط با بسیاری از سرپرستان تا حد زیادی جواب می دهد. وقتی با بیان مشکلی به دیدار رئیس می روید، حداقل یک پیشنهاد برای حل آن در ذهن داشته باشید. حتی اگر رئیستان پیشنهاد را نپذیرد، شما مثل یک حل کننده مشکل به نظر خواهید رسید نه یک شاکی.

رئیس شما هم زندگی خصوصی خود را دارد که باید پشت در بگذارد، بنابراین شما به عنوان کارمند او باید همین طور باشید. اگر بارهای احساسی خود را روی هم جمع کنید، ممکن است متوجه این شود که نمی توانید زندگی شخصی خود را با زندگی کاریتان به تعادل برسانید و این امر باعث می شود هنگامی که در کار گروهی از کارمندان دیگر مشورت بخواهد، روی شما حساب نکند.

 

روابط را توسعه دهید

دوستی در محل کار با برخی از افرادی که با شما یا در نزدیکی شما کار می کنند، معمولاً یک عنصر مثبت در رضایت شغلی است، که نتیجه آن انگیزه بیشتر برای انجام کار به بهترین نحو با بالاترین سطح توانایی شماست. فقط مطمئن باشید که با افراد مثبتی دوستی برقرار می کنید که مانند شما بر برتری در کار خود متمرکز شده اند.

 

برای پروژه های جدید داوطلب شوید

خواه برای ایجاد کمی تنوع در کار خود یا تلاش برای کسب امتیاز از رئیس، داوطلب شدن برای انجام وظایف و مسئولیت های بیشتر می تواند منجر به رضایت شغلی بالاتر، عملکرد بهتر در کار و حتی شاید جهتی جدید برای حرفه شما شود.

 

سر وقت باشید !!

یک قدم مهم برای تبدیل شدن به کارمند خوب این است که به موقع سر کار حضور داشته باشید. نمی توانید باور کنید که چه تعداد زیادی از افراد تأخیر همکار خود را در رده بالای لیست تنفرشان در نظرسنجی از کارکنان ذکر می کنند. اگر همکاران شما فکر کنند که شما در حال استفاده از آزادی هایتان هستید، نه تنها در نظر آنها زیر سوال می روید، بلکه باعث عدم انگیزه در تیم نیز می شوید. نیروهای کاری که به هم نزدیک باشند، با هم متحد می شوند و در دراز مدت به موفقیت های بیشتری می رسند-بنابراین به موقع و سرحال باشید.

 

اهداف بزرگ برای خود و شغل خود تعیین کنید

بله شغل شما باعث کسب درآمد شماست، اما آیا واقعا پول می تواند شما را خوشحال کند؟ اگرچه هرچه پول بیشتری داشته باشید، چیزهای بیشتری می توانید بخرید، آیا واقعاً می توانید برای دستیابی به مقاصد، رسیدن به اهداف و ارائه کار با کیفیت بالا و ستایش نتیجه حاصله، قیمت بگذارید؟

اگر هر هفته اهداف مشخصی را تعیین کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید، حاصل آن احساس رضایت از خود است که واقعاً ارزشمند است. به علاوه، اگر شما اینطور فکر می کنید و جدا از حقوق و دستمزد خود تابع این طرز فکر هستید، به زودی در انتظار افزایش حقوق باشید.

 

وقتی اشتباه می کنید بپذیرید!

وقتی کسی در محل کار می گوید: “من اشتباه کردم، اجازه می دهید آن را درست کنم؟” باید به فال نیک گرفت. متأسفانه، بسیاری از افراد در محل کار ترجیح می دهند، تا زمانی که همه هنوز مشکل را به یاد دارند. تقصیر را کنار بگذارند یا در مورد آن کوتاهی کنند.

البته، در حالت ایده آل، شما اشتباهات زیادی که لازم باشد آنها را بپذیرید، مرتکب نمی شوید. اما می توانید در بسیاری از موارد با مسئولیت پذیری و ایجاد فضایی برای اصلاح وضعیت، امتیاز کسب کنید. برای اینکه در آینده کمتر اشتباه کنید، این نکته الهام بخش شما خواهد بود.

به دنبال نیروی کار هستید؟ به دنبال استخدام در شرکت های معتبر هستید؟ رویداد تلنت دی رویدادی که با در نظر گرفتن نیازهای منابع انسانی شرکت‌های متقاضی و بررسی رزومه‌های رسیده، پلی برای اتصال متخصصین به جایگاه‌های تخصصی مناسب خواهد بود.

اطلاعات بیشتر: https://ferdowsiaccelerator.ir/human-resources

معصومه اسفندیاری
معصومه اسفندیاری
کارشناس شتابدهی شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *