وبینار استراتژی انتخاب کانال توزیع موفق
وبینار «استراتژی انتخاب کانال توزیع موفق»
5 آذر, 1399
وبینار رایگان تسهیلات نظام وظیفه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور
وبینار رایگان «تسهیلات نظام وظیفه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور»
5 آذر, 1399

دومین تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده کسبو کار فردوسی این بار توسعه گری فضاهای نوآوری

توسعه‌گری فضاهای نوآوری

در آستانه افتتاحیه کارخانه نوآوری در آذر 99 به اطلاع می‌رسانیم، شتاب‌دهنده فردوسی در چهارمین سال فعالیت خود موفق به اخذ دومین تاییدیه «دانش‌بنیان» شد. این تاییدیه که «توسعه‌گری فضاهای نوآوری» نام دارد، به مجموعه‌هایی تعلق می‌گیرد که از دانش، توانمندی و ارتباطات لازم برای بهره‌برداری کارخانه نوآوری برخوردارند و فرآیند پیچیده طراحی، تجهیز، راهبری و توسعه فضاهای نوآور را ساماندهی می‌کنند؛ به گونه‌ای که به تولید نوآوری در قالب ایجاد فناوری، اختراع، توسعه محصولات و تجاری‌سازی منتهی گردد.

داشتن زیرساخت‌های مناسب برای کسب دستاوردهای جدید و نوآورانه لازم است از این رو شتاب‌دهنده کسب‌وکار فردوسی به عنوان اولین شتاب‌دهنده دانش‌بنیان شرق کشور از ابتدای سال 96 شروع به کار کرده است. پذیرش و شتابدهی کسب و کارها در این شتابدهنده در 4 حوزه اطلاع‌‌‌رسانی و رسانه‌های جدید، بازی‌ و ‌سرگرمی‌‌، صنعت آموزش و محتوا، خدمات شهری و گردشگری انجام می گیرد و در همین راستا برگزاری 12 دوره کشف (پیش‌شتابدهی) و 5 دوره شتاب در کارنامه شتابدهنده وجود دارد.
شتاب‌دهنده کسب و کار فردوسی، در سومین سال فعالیت اثربخش خود در اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی شرق کشور توانست با شبکه گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشور ارتباط سازنده برقرار کند تا استارتاپ‌ها، مجموعه های فناور ، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را در فرآیند جذب سرمایه‌گذار یاری نماید.
در اردیبهشت سال جاری نیز مأموریت جدیدی از سوی معاونت علمی به ما محول شد به تا به یاری شرکت‌ها بشتابیم. از ابتدای خرداد ماه 1399، به عنوان «مرکز توانمندسازی شرکت های دانش‌بنیان» در استان خراسان رضوی انتخاب شده و مأموریم تا با حمایت این معاونت، خدمات مشاوره و آموزش خود را بصورت رایگان به تمامی شرکت‌ها، اعم از دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان، ارائه نماییم.
به دلیل ضرورت وجود دانش و تخصص پیاده سازی روش بهره برداری از کارخانه نوآوری در کنار منابع سخت افزاری و حمایت هایی مالی، اکنون پس از بررسی گزینه‌های بسیار حرفه ای، شتابدهنده کسب و کار فردوسی از طرف شهرداری مشهد به عنوان بهره‌بردار کارخانه نوآوری مشهد معرفی شده است. احراز این عنوان، شتابدهنده را عهده‌دار انجام مسئولیت بزرگی کرده است.
امید است با به خدمت گیری تمام توان و همراهی حامیان، شرکا و دوستان گام های هدفمند و بزرگی در جهت پیشرفت اکوسیستم نوآورانه مشهد برداشته شود.

معصومه اسفندیاری
معصومه اسفندیاری
کارشناس شتابدهی شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *