کارگاه بوم ارزش پیشنهادی و بوم ناب
کارگاه بوم ناب و کارگاه بوم ارزش پیشنهادی
8 اردیبهشت, 1398
اخذ مجوزهای مرکز مشاوره، شتاب دهنده و فضای کاری مشترک
اخذ مجوزهای مرکز مشاوره، شتاب دهنده و فضای کاری مشترک از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان
8 اردیبهشت, 1398

استقبال گرم از ریلود، اولین دورهمی بازی سازان مشهدی

عکس دست جمعی در اولین دورهمی ریلود

عصر  پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه، اولین دورهمی بازی سازان مشهدی با نام «ریلود» به همت شتاب دهنده کسب و کار فردوسی و استودیوی بازی سازی آنباند و حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد برگزار شد.

ارائه معین رضایی در ریلود

در ابتدای برنامه، مدیر روابط عمومی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی یکی از حوزه های شتابدهی این شتاب دهنده را «بازی و سرگرمی» اعلام نمود که شهر مشهد نیز در همین زمینه از ظرفیت های باارزشی برخوردار است؛ با این حال، بستری که بصورت اختصاصی اهالی صنعت بازی را دور هم جمع نماید، کماکان وجود ندارد. به جهت ایجاد همین بستر، که هم افزایی افراد یا مجموعه های حوزه بازی را بدنبال خواهد داشت، ایجاد رویداد «ریلود» و برگزاری ماهانه دورهمی های بازی سازان در سال 98 در دستور کار شتاب دهنده فردوسی قرار گرفته است. علی بنائی همچنین عضویت شتاب دهنده فردوسی در ساختار حمایتی «همگرا» که به ابتکار بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور کلید خورده است را دلیل دیگر راه اندازی ریلود و دورهمی ماهانه عنوان کرد تا مجموعه های فعال حوزه بازی سازی شناسایی و به خدمات موجود در این ساختار معرفی شوند.

دورهمی برنامه نویسان بازی در ریلود

بخش بعدی برنامه به نقد بازی تحسین شده Celeste اختصاص داشت که ارائه آن به عهده معین رضائی بود. معین رضائی که بنیان گذار استودیوی بازی سازی آنباند و طراح بازی اندرویدی تخم مرغ است، به بررسی نکات منحصر به فرد این بازی پرداخت و اذعان داشت که این بازی در تمامی عوامل بازی سازی، نمره درخشانی را بدست می آورد.

پس از نقد بازی، نوبت به معرفی شرکت کنندگان رسید؛ جایی که افراد حاضر در دورهمی، به ارائه سوابق فعالیتی خود در عرصه بازی اشاره داشتند. نکته قابل توجه این بخش این بود که علیرغم وجود سوابق کاری مرتبط و باارزش در حوزه بازی، این افراد آشنائی قبلی نداشتند. در انتهای برنامه نیز حاضران به شبکه سازی و تبادل تجربه پرداختند.

شبکه سازی در ریلود

دورهمی های «ریلود» بر آن است تا بصورت ماهانه برگزار گردد. علاوه بر جلسات نقد بازی، این دورهمی بر آن است تا با برگزاری رویدادهای آموزشی حوزه بازی، دانش و تجارب افراد باتجربه را در دسترس سایر علاقه مندان به بازی سازی نیز قرار دهد. از همین رو، شتاب دهنده فردوسی از تمامی افرادی که تمایل به مشارکت در این دورهمی دارند، دعوت به همکاری می نماید.

 

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *