اختتامیه اولین دوره کشف شتابدهنده کسب و کار فردوسی

گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد
گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد
6 مهر, 1396
جاده ابریشم
فرخوانی استارت آپ ها توسط جاده ابریشم
6 مهر, 1396

اختتامیه اولین دوره کشف شتابدهنده کسب و کار فردوسی

اختتامیه دوره کشف
اختتامیه اولین دوره کشف شتابدهنده پایان شتابدهنده (1)کسب و کار فردوسی با حضور استارتاپ های حاضر در این دوره و هیئت داوران شتابدهنده عصر روز شنبه مورخ هفدهم تیر ماه در سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان برگزار گردید. هدف از برگزاری این مراسم، دفاع استارتاپ های حاضر از کسب و کارهای خود جهت پذیرفته شدن به دوره شتابدهی این مجموعه بود.
فردوسی کمپ از ابتدای خرداد ماه آغاز گشته بود و بعد از 45 روز رسما به پایان رسید. شتابدهنده کسب و کار فردوسی در فردوسی کمپ های خود در تلاش است تا به استارتاپ های پذیرفته شده کمک کند محصولات و خدمات خود را تعریف و مدل کسب و کار خود را مشخص کنند، چرا که استارتاپ ها در مراحل اولیه دید روشنی نداشته و هنوز در تعریف محصولات، مشتریان یا استراتژی های کسب و کار خود دچار سردرگمی هستند.
استارتاپ هایی که برای دفاع حضور یافته بودند، “آکادمی بین المللی پژوهش فردوسی” و “پاپیروس” بودند. هیئت داوران نیز متشکل از افراد زیر بود:
مهندس حسین صادق فر مشاور مدیریت برسا (بنگاه رسانه ای-سرمایه گذاری آخرین خبر)
مهندس کمال مروج مدیر سرمایه گذاری برسا
مهندس مصطفی مکارم رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده
مهندس بهزاد متقی مدیر اجرایی شتاب دهنده
و مهندس کیمیا رمضانی مدیر برنامه های شتاب دهنده
بعد از ارائه تیم ها، نوبت هیئت داوران بود که به طرح سوالات خود بپردازند. نحوه تعریف ارزش پیشنهادی، مشتریان و ضرورت دیده شدن استراتژی های در مدل کسب و کار کلیدی ترین سوالات هیئت داوران بود. نظر نهایی هیئت داوران نیز ظرف چند روز آینده به اطلاع بنیان گذاران استارتاپ ها خواهد رسید.
شایان ذکر است که استارتاپ هایی که موفق به جلب نظر هیئت داوران در این مرحله شوند، به دوره شتابدهی ورود پیدا کرده و موفق به دریافت اعتبار 25 میلیون تومانی شتابدهنده کسب و کار فردوسی می شوند.

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *