گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد

دومین هم آموز اهمیت رسانه
نشست بررسی اهمیت رسانه ها در موفقیت کسب و کار نوپا
6 مهر, 1396
اختتامیه دوره کشف
اختتامیه اولین دوره کشف شتابدهنده کسب و کار فردوسی
6 مهر, 1396

گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد

گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد

به گزارش آخرین خبر، سردبیر روزنامه خراسان در گردهمایی بزرگ شتاب دهنده ها مطرح کرد موسسه فرهنگی هنری خراسان همانطور که در شرق کشور به عنوان مرجع رسانه ای معرفی شده است، در دهه آینده در حوزه «استارت آپ» نیز تبدیل به مرجع سرمایه گذاری خواهد شد، بنابراین در این راه به دلیل نوپا بودن از متخصصین برای همکاری و کمک به خراسان دعوت می کنیم.

گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد

به گزارش آخرین خبر «سیدعلی علوی» در گردهمایی بزرگ شتاب دهنده ها که در هتل پارس مشهد برگزار شد، با بیان اینکه از آغاز سال 90 متوجه شدیم کسب و کارهای چاپی در حال افول است، افزود: به دنبال این تفکر بودیم که «آخرین خبر» متولد شد و این مجموعه ای است که با شبکه های اجتماعی اش بیش از 4 میلیون عضو دارد.
وی گفت: روزنامه خراسان با سابقه 68 ساله در عرصه مطبوعاتی و در حدود 70 تا 80 هزار تیراژ پرنفوذترین رسانه شرق کشور است، به گونه ای که در مشهد از هر سه خانواده، یک خانواده با خراسان آشنا است.
علوی تصریح کرد: در کمتر از 4 سال، آخرین خبر به سرعت توسعه و گسترش یافت، ضمن اینکه در حال حاضر آخرین خبر دو میلیون کاربر شبکه اجتماعی و 2 میلیون کاربر «اَپ» دارد و به عنوان پرمخاطب ترین محصول فارسی در نوع خود هستیم.
سردبیر روزنامه خراسان بیان کرد: با وجود شوک و سونامی بزرگی که در این عرصه در کشور اتفاق افتاده و البته قابل پیش بینی هم بود، ما نیز در موسسه خراسان در حال ورود و تجربه جامعه شبکه ای هستیم.
وی ادامه داد: جامعه شبکه ای از ویژگی هایی همچون وابستگی به افراد، ناهمسانی و فرامنطقه ای بودن برخوردار است، ضمن اینکه اتصالات این جامعه در میان اجزاء بالا است و از چگالی پایینی هم برخوردار است.
وی با بیان اینکه تعدد رسانه ای در این جامعه زیاد است، عنوان کرد: با این حال ساختار رسانه ها در این جامعه تعاملی است، ضمن اینکه اشاعه این نگاه در شبکه اجتماعی تلگرام نیز پدیده عجیبی نیست.

گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد
علوی گفت: در این جامعه تولید ثروت نیز یکی از اولویت ها است، به گونه ای که اطلاعات، داده های پردازش شده و خدمات از جمله رئوس این جامعه برای تولید ثروت است و در مثالی دیگر مفهوم بی زمانی نیز در این جامعه معنا می یابد.
وی اظهار کرد: از جمله خصوصیات دیگر در این جامعه این است که کشاورزی و صنعت در آن خیلی کوچک می شود و به جای آن خدمات اجتماعی و دسترسی به اطلاعات در آن توسعه می یابد.
وی ادامه داد: اتفاقی که در حال وقوع است کاملا طبیعی است زیرا در حال ورود به دنیای دیگری هستیم و باید اقتضاعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و فرهنگی آن را نیز بپذیریم، بنابراین با تطبیق پذیری در این جامعه می توانیم در لبه دانش گام برداریم و البته تجربه نشان داده که در جامعه شبکه ای عقب ماندگی معناداری همانند دیگر جوامع علمی و صنعتی وجود ندارد.
سردبیر روزنامه خراسان با طرح این پرسش که آیا بعد از ایجاد جامعه شبکه ای «پرینت» از بین می رود، افزود: پرینت از بین نمی رود اما به محصولی «لاکچری» تبدیل می شود و محور نشریات چاپی نیز به جای خبر، بیشتر با تمرکز بر تحلیل انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: ما در موسسه خراسان ضمن ورود جدی به جامعه شبکه ای، در برخی مدل های درآمدی خود نیز تغییراتی ایجاد کرده ایم که در این راه مشارکت با گروه شتاب دهنده فردوسی در سال 96 شاهد تغییراتی در این ساز و کار خواهیم بود.
وی عنوان کرد: روزنامه خراسان به عنوان یکی از نمادهای استان خراسان و شرق کشور، در حوزه سرمایه گذاری در حوزه شتاب دهنده ها نیز وارد عمل شده، البته در این حوزه بنا نداریم وارد کسب و کارهای غیر تخصصی خودمان بشویم.
علوی افزود: خراسان همانطور که در شرق کشور به عنوان مرجع رسانه ای معرفی شده است، در دهه آینده در حوزه «استارت آپ» نیز تبدیل به مرجع سرمایه گذاری خواهد شد، بنابراین در این راه به دلیل نوپا بودن از متخصصین برای همکاری و کمک به خراسان دعوت می کنیم.
«ناصر غانم زاده» مدیرعامل شتاب دهنده «فینوا» نیز این مراسم در خصوص استارت آپ ها گفت: بطور کلی سرمایه گذارها، استارت آپ های گسترش پذیر را دوست دارند زیرا باعث افزایش ثروت و ارزش می شوند.
وی با بیان اینکه استارت آپ ها برای رشد سریع نیازمند سرمایه گذاری جسورانه هستند، افزود: در استارت آپ های خریدنی کارآفرینان اجتماعی به دنبال تغییرات اجتماعی و فرهنگی هستند، ضمن اینکه استارت آپ های بزرگ نیز به دلیل بزرگ بودن چابک نیستند و در مقابل تغییرات مقاومت می کنند.
وی در تعریف استارت آپ ها نیز گفت: این گروه معمولا شامل سازمان های است که نوعی خدمت را در شرایط عدم پایدار عرضه می کنند یا شامل سازمان های می شود که به دنبال دستاوردی برای ایجاد نوعی تجارت سودمند است.
غانم زاده افزود: در ایجاد استارت آپ ها نباید به دنبال ایجاد موارد تکراری همانند تولیدات سایر رقبا باشیم زیرا با کپی برداری امکان موفقیت فراوان وجود ندارد.
«محمدامین صمیمی» مدیرعامل شتاب دهنده «شفق» نیز در این مراسم با بیان اینکه استارت آپ های مذهبی در دنیای مذهبی همانند مسیحیت و یهودیت جدی گرفته شده است، افزود: در ایران نرم افزار «باد صبا» نمونه خوبی از استارت آپ های مذهبی در کشور است.
«حمزه قطبی زاده» مدیرعامل شتاب دهنده «نوتک» نیز در خصوص ضرورت همکاری با شرکت های دولتی یا خصوصی گفت: یک کارآفرین در این عرصه علاوه بر همکاری با دولتی ها بهتر است شرکت های بخش خصوصی نیز همکاری کند.
وی تصریح کرد: البته بهتر است این شرکت ها بدون اینکه انتظار پشتیبانی دولتی داشته باشند و اولین محصول خود را بدون در نظر گرفتن حمایت دولتی ها تولید کنند.
«مصطفی مکارم» مدیرعامل شتاب دهنده فردوسی نیز گفت: بزرگ ترین مشکل شتاب دهنده ها این است که کار تیمی را بلد نیستند و در آنها معضلی به نام «سندروم فرزند خواندگی» وجود دارد، یعنی اینکه فکر می کنند اگر محصولی را تولید کردند باید تا آخر نیز به تنهایی آن را تولید و به پیش ببرند.

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

4 دیدگاه

  1. سوالات آزمون آیین نامه گفت:

    خیلی عالی و ممنون

  2. طراحی سایت مشهد گفت:

    ممنون خیلی خوب بود

  3. اپل مشهد گفت:

    خیلی عالی بوود

  4. هتل ارزان در مشهد گفت:

    ممنون اطلاعات خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *