اولین هم آموز
اولین نشست از سلسله نشست های هم آموز
6 مهر, 1396
گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد
گردهمایی شتابدهنده ها در مشهد
6 مهر, 1396

نشست بررسی اهمیت رسانه ها در موفقیت کسب و کار نوپا

دومین هم آموز اهمیت رسانه

نشست هم اندیشی در حوزه کسب و کار و بررسی اهمیت رسانه برای رسیدن به بازار در خصوص تجارت های جدید و نوپا به همت آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی با حضور سید علی علوی سردبیر روزنامه خراسان و جمعی از افراد علاقه مند به  حوزه ی سرمایه گذاری در شهر کتاب مشهد برگزار گردید. مصطفی مکارم مدیر شتابدهنده کسب و کار فردوسی ضمن تشکر از حاضرین بیان کرد نشست های ماهانه هم آموز در راستای شبکه سازی و گسترش ارتباطات به منظور شکل گیری هسته های کسب و کاری برگزار می گردد. هدف ما اینست که شرکت کنندگان در این برنامه اهمیت بخش های موثر در کسب و کار را درک کنند و به طور مستقیم با حامیان تجارت های نوپا ارتباط برقرار کنند. مصطفی مکارم به طرح پرسش هایی درباره چگونگی ارتباط با مشتری و بسترهای مورد نیاز برای دیده شدن جلوی مشتری فضا را به سمت گفتمان پیش برد. در پایان به این موضوع اشاره کرد که آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی دانشجویان را در مدرسه تابستانه برای ورود به فضای کسب و کار آموزش می دهد.

نشست بررسی اهمیت رسانه ها (1)
در بخشی دیگر مسعود گوهری منش ،مدیر آکادمی بین المللی پژوهش فردوسی، اظهار کرد هدف دانشجویان از رفتن به دانشگاه نباید تنها درس خواندن باشد بلکه مهم تر انست که با فضای پژوهشی آشنا شوند چیزی که اکنون دغدغه ماست این است که شما و ما و تمام دوستانی که در این کشور در اتمسفر کسب و کار فعالیت می کنند، با ادبیات پژوهش به خوبی آشنا نیستند.
سید علی علوی سر دبیر خراسان که خود را مسئول فضای مجازی موسسه ی فرهنگی و هنری خراسان نیز  معرفی کرد در این مراسم گفت: در ابتدای دهه ۹۰ تصمیم گرفتیم محتوی ایرانی اسلامی با مخاطب فارسی زبان تولید کنیم. با افزایش هزینه چاپ و ظهور شبکه های مجازی جدید مانند وایبر و تلگرام احساس کردیم نیاز دارد مدل کسب و کار خود را تغییر دهیم و مدل جدیدی به بازار معرفی کنیم به این ترتیب اپلیکشن ” آخرین خبر” متولد شد و به سرعت جای خود را در میان مخاطبان فارسی زبان در فضای مجازی  باز کرد، به طوریکه در طی ۴ سال گذشته شش و نیم میلیون نفر این اپلیکشن را نصب و در حال حاضر ۹۰۰ هزار کاربر فعال دارد این در حالی است که روزنامه خراسان با وجود اینکه سومین تیراژ کشور را به خودش اختصاص داده است حدود 500 تا 600 هزار مخاطب دارد. وی ادامه داد: اپلیکشن ” آخرین خبر” روزانه ۱۰ میلیون خبر را پوشش می¬دهد و در هر روز بیش از ۳۰ هزار کامنت توسط کاربران گذاشته می شود. وی اظهار کرد در سال ۹۵ به بنگاه رسانه ای سرمایه گذاری و اقتصادی آخرین خبر یا همان برسا رسیدیم.
سید علی علوی گفت: ما دو هدف را دنبال می کنیم اول اینکه به عنوان فراگیرترین حوزه رسانه فعالیت کنیم دوم اینکه مرجع سرمایه گذاری کسب و کارهای پر ریسک شویم. همکاری با آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی در همین راستا شکل گرفت. روزنامه خراسان آماده کمک به کسب و کارهای نوپایی که از مرحله ی رشد گذشته و نیاز به شتاب و حضور در بازار دارند می باشد.
علوی در پاسخ به سوال حاضرین درباره نحوه مدل حمایتی گفت در اشل منطقه ای از طریق حوزه رسانه و تبلیغات کمک می کنیم تا خوب رشد کنند و همچنین مقداری کمی نقدینگی نیز برای کمک به شرکت های نوپا خواهیم داشت چرا که ما معتقد هستیم نقدینگی زیاد سبب سرکوب کسب و کار خواهد شد وی همچنین حمایت از  مجموعه های علیبابا، ترب و اسنب را به عنوان دستاوردهای برجسته مجموعه خراسان یاد کرد.
در پایان مدیران شتابدهنده فردوسی آمادگی خود را برای کمک به ایده های ناب اعلام کردند و هر کدام از اعضاء آکادمی کسب و کار فردوسی و روزنامه خراسان به سوالات افراد به طور جداگانه پاسخ دادند.

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *