تعلق خاطر کارکنان،مهم اما فراموش شده

6 تغییر در محل کار تا ده سال اینده
6 تغییر در محل کار تا ده سال آینده
1 دی, 1401
تمام آنچه باید در رابطه با فرهنگ سازمانی بدانید
1 دی, 1401

تعلق خاطر کارکنان،مهم اما فراموش شده

تعلق خاطر کارکنان

همه می دانند که تعلق نداشتن به جایی چه احساسی دارد، چه در یک مهمانی، در یک رستوران یا در یک محله خاص. این حس عدم تعلق باعث می شود احساس ناراحتی و ناامنی کنید. مطمئناً این چیزی است که سعی می کنید از آن اجتناب کنید. با این حال، تعلق در محل کار چیزی نیست که ما اغلب در مورد آن صحبت کنیم.

کارمندانی که احساس تعلق ندارند کمتر درگیر کار هستند و بهره وری کمتری دارند. این فقط بر روی نتیجه تأثیر نمی گذارد و فرهنگ شرکت شما را خراب می کند.

 

اما تعلق کارکنان به چه معناست؟

تعلق در محل کار به معنای احساس ارزشمندی از طریق ارتباطات مثبت با دیگران و توانایی نشان دادن خود واقعی در محل کار است. مردم همیشه به دنبال ایجاد حس ارتباط در زندگی شخصی و کاری خود هستند، زیرا به این ترتیب احساسات خود را اعتبار می بخشند و نیاز به تعلق را برآورده می کنند.

 

اهمیت داشتن تعلق خاطر کارکنان:

ایجاد حس تعلق در محل کار منجر به تلاش بیشتر در محل کار و عملکرد بالای کارکنان می شود. تنها زمانی که افراد احساس می‌کنند به محل تعلق کار دارند و از نظر روانی در امنیت هستند، آزادانه ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و با اطمینان حرف می‌زنند. از طرف دیگر، اگر  کارکنان این چیزها را احساس نکنند، به احتمال زیاد کار  را  رها می‌کنند و ایده های عالی  خود را  به کار جدید منتقل می کنند.

 

 عواملی که باعث ایجاد تعلق خاطر در کارکنان می‌شود:

  • قدردانی و  ایجاد حس دیده شدن مشارکت در کارها
  • افزایش ارتباطات و تعاملات درون سازمانی
  • پشتبانی در کارها و ارتقا شغلی
  • افتخار به ارزش ها و هدف سازمان خود.

 

سنجش تعلق خاطر در محیط کار:

اندازه گیری تعلق در محل کار مستلزم دسترسی به داده های قابل اعتماد و کمی تجربه کارمند است و نمی توان فقط بر اساس بازخورد کیفی نتیجه گیری کرد. اندازه‌گیری تعلق از طریق نظرسنجی‌های محرمانه و شخص ثالث از کارکنان می‌تواند به کارکنان اطمینان دهد که بازخورد صادقانه‌ای درباره تجربه خود خود را به اشتراک بگذارند.

ما در شتابدهنده فردوسی با داشتن نیروهای توانمند و متخصص در منابع انسانی میتوانیم تعلق خاطر کارکنان شما را اندازه بگیریم و آن را بهبود دهیم.

 

سه سطح تعلق خاطر  کارکنان در سازمان ها:

 

سه سطح تعلق خاطر کارکنان

اگر سوالی در رابطه با تعلق خاطر کارکنان دارید میتوانید سوال خود را در باکس دیدگاه ها بپرسید.

 

محمد هادی خورشیدی
محمد هادی خورشیدی
کارشناس دیجیتال مارکتینگ شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *