گزارش افتتاحیه ی چهارمین دوره کشف شتابدهنده فردوسی

دیدآپ 6
گزارش ششمین دورهمی «دیدآپ»
14 بهمن, 1396
شکست استارتاپ ها
«تونل وحشت استارت آپ ها» خانه اول: سطحی‌زدگی
14 بهمن, 1396

گزارش افتتاحیه ی چهارمین دوره کشف شتابدهنده فردوسی

ارائه تیم ها در افتتاحیه کشف

افتتاحیه ی چهارمین دوره کشف شتابدهنده فردوسی با حضور استارت آپ های راه یافته به این دوره روز پنجشنبه 12 بهمن در مکان شتابدهنده فردوسی برگزار شد. در این برنامه دکتر محسن کامیار، مدیرعامل شرکت سماتوس، مهندس مهدی غیبی، مدیرعامل شرکت ناوش، و مهندس حمیدرضا عقیقی، بنیان گذار استارتاپ iOTING، به عنوان منتورهای شتابدهنده حضور داشتند.
در ابتدای برنامه، رئیس هیئت مدیره شتابدهنده فردوسی به انتظارات شتابدهنده از دوره ی کشف پرداخت. مهندس مصطفی مکارم دوره ی کشف را زمانی برای آزمودن استارت آپ ها توصیف کرد، جایی که در صورت قابل قبول بودن عملکرد، از دوره ی شتابدهی و سرمایه گذاری شتابدهنده بهره مند خواهند شد. وی مهمترین اولویت شتابدهنده در ارزش گذاری یک استارت آپ در این دوره را ترکیب مناسب اعضا و کار تیمی عنوان کرد و از تیم ها خواست تا در این مدت از ظرفیت شبکه ی ارتباطات شتابدهنده و مجموعه ی برسا غافل نشوند.
در ادامه ی جلسه، مدیر برنامه ی شتابدهی به تشریح فرآیندهای شتابدهی پرداخت: پذیرش؛ شکل دهی؛ کشف؛ شتاب و پسا رُشد. وی همچنین شاخص های مهم ارزیابی از دید شتابدهنده را محصول، ارزیابی بازار، مدل کسب و کار و تیم عنوان کرد.
در ادامه ی برنامه، نوبت به بنیان گذاران رسید تا استارت آپ خود را به منتورها و سایر تیم ها معرفی نمایند. در انتهای برنامه، نوبت کارگاه «کلمات استارت آپی» مدیر اجرایی شتابدهنده بود، جایی که تیم های راه یافته به دوره ی کشف با ادبیات عالم استارت آپ آشنا می شدند.
چهارمین دوره کشف از 14 بهمن ماه رسما آغاز شده و پنج استارت آپ سایکودرام، فودیو، صنوبر، آی پول و ناهارین به جمع تیم های تحت شتابدهیِ شتابدهنده فردوسی اضافه شدند. تیم ها فرصت دارند تا در دوره ی دو ماهه کشف به اعتبارسنجی محصول خود بپردازند، بازار خود را تست کنند، محصول خود را آماده کنند و ترکیب مناسبی از اعضا را در تیم خود بوجود بیاورند.
استارت آپ های متقاضی خدمات دوره ی کشف شتابدهنده می توانند به وب سایت شتابدهنده فردوسی مراجعه کرده و درخواست پذیرش خود را تکمیل نمایند. دوره ی کشف بعدی بهار 97 برگزار خواهد شد.

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *