در کسب و کارهای نوین، حفظ میزان مشارکت کارکنان امری حیاتی است که نیازمند دقت و بهرهوری در تمامی بخشها و در تمامی سطوح است. مدیران و بخش منابع انسانی مسئول افزایش انگیزه پرسنل هستند؛ امری که هم به سود شرکت و هم به سود کارمندان آن خواهد بود.
رضایت از کار و مشارکت در آن به هم ارتباط دارند؛ با این حال، کارمندان راضی لزوماً اهل مشارکت نیستند.
کارمندان اهل مشارکت:
عملکرد: عملکرد چنین کارمندانی در مقایسه با همتایان بیانگیزه خود، 20% بهتر است.
ابقاء: احتمال ترک شرکت در چنین کارمندانی در مقایسه با همتایان بیانگیزه خود، 87% کمتر است.
فروش و خدمات: در شرکتهایی که از چنین کارمندانی برخوردار است، میزان وفاداری مشتری دو برابر شرکتهایی بود که میزان دخالت متوسطی داشتند.
تعطیلات: با اینکه چنین کارمندانی در قیاس با همتایان بیانگیزه خود از تعطیلات کمتری برخوردار بودند، از 25% تندرستی بیشتر برخوردارند.
کیفیت: سطح مشارکت بالا به کاهش 48 درصدی حوادث ایمنی و 41 درصدی حوادث کیفیت میانجامد
تنها 36% از کارکنان گزارش دادهاند که از کارشان بیش از یک نوبت قدردانی شده است.
مدیران توانمندی که قدردان کار پرسنل خود باشند، میتوانند میزان ارتباط آنان را تا 60% افزایش دهند.
منبع:https://www.plugandplaytechcenter.com/resources/best-startup-infographics