آشنایی با قانون‌کار و حقوق و دستمزد
وبینار «آشنایی با قانون‌کار و حقوق و دستمزد»
14 مهر, 1399
بحران روابط عمومی و شبکه های اجتماعی
نحوه مدیریت بحران روابط عمومی یا رسانه های اجتماعی در 10 مرحله
14 مهر, 1399

اهمیت مشارکت کارکنان

بهبود فرهنگ کاری و درآمدهای خالص  در کسب و کارتان

در کسب و کارهای نوین، حفظ میزان مشارکت کارکنان امری حیاتی است که نیازمند دقت و بهره‌وری در تمامی بخش‌ها و در تمامی سطوح است. مدیران و بخش منابع انسانی مسئول افزایش انگیزه پرسنل هستند؛ امری که هم به سود شرکت و هم به سود کارمندان آن خواهد بود.

رضایت به مفهوم مشارکت نیست!

رضایت از کار و مشارکت در آن به هم ارتباط دارند؛ با این حال، کارمندان راضی لزوماً اهل مشارکت نیستند.

مشارکت کارمندان

کارمندان اهل مشارکت:

  • تصور می‌کنند که کارشان برای تیم ارزشمند است.
  • با سایر کارمندان پیوند برقرار می‌کنند.
  • تمایل دارند تا در عملیات شرکت دخالت داشته باشند.

از پاداش‌ها باخبر شوید!

عملکرد و ابقای کارمندان

عملکرد: عملکرد چنین کارمندانی در مقایسه با همتایان بی‌انگیزه خود، 20% بهتر است.

ابقاء: احتمال ترک شرکت در چنین کارمندانی در مقایسه با همتایان بی‌انگیزه خود، 87% کمتر است.

پاداش های کارمندان

فروش و خدمات: در شرکت‌هایی که از چنین کارمندانی برخوردار است، میزان وفاداری مشتری دو برابر شرکت‌هایی بود که میزان دخالت متوسطی داشتند.

تعطیلات: با اینکه چنین کارمندانی در قیاس با همتایان بی‌انگیزه خود از تعطیلات کمتری برخوردار بودند، از 25% تندرستی بیشتر برخوردارند.

کیفیت: سطح مشارکت بالا به کاهش 48 درصدی حوادث ایمنی و 41 درصدی حوادث کیفیت می‌انجامد

مشارکت در تیم را افزایش دهید.

تنها 36% از کارکنان گزارش داده‌اند که از کارشان بیش از یک نوبت قدردانی شده است.

مدیران توانمندی که قدردان کار پرسنل خود باشند، می‌توانند میزان ارتباط آنان را تا 60% افزایش دهند.

منبع:https://www.plugandplaytechcenter.com/resources/best-startup-infographics

علی بنائی
علی بنائی
مدیر ارتباطات سابق شتابدهنده کسب و کار فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *