عکس دست جمعی دستداران بلاکچین در بلاک میت
بلاک چین؛ شفافیت و افزایش مسئولیت‌پذیری
۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
اهمیت تیم سازی
کار تیمی؛ تنها راه رسیدن به افق های دور
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸

استارت آپ Irex2World، فرصتی برای بازاریابی محصولات ایرانی درجهان

استارت آپ Irex2World، فرصتی برای بازاریابی محصولات ایرانی درجهان

دربسیاری از کشورهای پیشرفته، صادرات محورِ اصلی توسعه است؛ تا جایی که برخی، صادرات را تنها مسیر موفق به توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌دانند. در واقع با این نگاه، ضرورت کار بازاریابی بین‌المللی محصولات صادراتی اهمیتی مضاعف می‌یابد.  به لطف گستره فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف، بستر بسیار جذابی برای بازاریابی بین المللی فراهم شده است. ضمن این که بازاریابی بین المللی با استارت آپ ها در شرایط تحولات نرخ ارز در کشور  بیش از هر زمان دیگری می تواند به افزایش صادرات غیرنفتی کمک کند. در این زمینه به سراغ  سید محمود حسینی، بنیان گذار استارت آپ Irex2World، رفتیم تا درباره حوزه‌های فعالیت این استارت آپ و موضوع بازاریابی بین المللی آگاهی بیشتری کسب کنیم.

ابتدا درباره استارت آپ تان و مهم ترین فعالیتی که انجام می دهید مختصری توضیح دهید.

Irex2Worldمخفف انگلیسی «صادرات ایران به دنیا» است. در آغاز راه، ماموریت تیمِ ما معرفی جامع شرکت‌ها و محصولات ایرانی به بازار منطقه و دنیاست؛ به گونه ای که به کمک وب سایت Irex2World، شرکت‌ها و محصولات زنجیره صادرات ایران در ۱۶ گروه صنعت (کالاو خدمات) می توانند به چهار زبان انگلیسی، عربی، روسی و فارسی، خود را در بازار ایران و جهان معرفی کنند.
ایده اولیه Irex2World حدود سه سال قبل در سفربه عراق شکل گرفت. درجلسه ای با رایزن تجاری ایران در عراق، متوجه شدم که محصولات و شرکت‌های ایرانی در مقایسه با محصولات دیگر کشورها نظیر ترکیه ناشناخته مانده اند؛ چرا که تجار عراقی هیچ شناختی از محصولات ما نداشتند. در تحقیقات بعدی، جای خالی معرفی و برندینگ محصولات ایران در تمام بازارهای جهانی مشاهده شد؛ همین شد که ایده اولیه بازاریابی درعراق جای خود را به وب سایتی جامع برای بازاریابی جهانی محصولات صادراتی کشور داد.

راه‌اندازی ایده چه مراحلی را پشت سر گذاشت ؟

بعد از بازگشت از عراق، تیم اولیه شکل گرفت که پس از عبور از فراز و نشیب های متعدد، محصول اولیه برای ورود به بازار آماده شد. این جا بود که با ورود به شتاب‌دهنده کسب و کار فردوسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ارتباطات این مجموعه، ضمن نهایی شدن برنامه کسب و کار، ارتباطات لازم با نهادهای مرتبط برقرار و Irex2World به طور رسمی به بازار معرفی شد.

کارکرد Irex2World به چه صورتی است؟

Irex2World  از یک طرف زمان و هزینه های بازاریابی جهانی شرکت‌های ایرانی را کاهش می دهد و از طرف دیگر، دسترسی آسان، جامع، سریع و بدون هزینه متقاضیان جهانی به محصولات ایرانی را ممکن می سازد. هم اکنون شرکت‌های صنعتی کشور در بخش کالا و خدمات می توانند اطلاعات، اخبار، کاتالوگ و تصاویر محصولات خود را بدون محدودیت به صورت جامع و با کیفیت مناسب برای معرفی در سایت بارگذاری کنند. تاکنون حدود ۴۰۰۰ محصول از شرکت‌های مختلف صنعتی و دانش بنیان بارگذاری شده که روزانه بازدید کنندگان و مشتریان مختلفی از سراسر دنیا را به شرکت‌های معرفی شده وصل می کند.

Irex2World اکنون به چه جایگاهی دست یافته است؟

با توجه به وضعیت استراتژیک ایران در منطقه و وجود بازار ۶۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران، یکی از برنامه های اصلی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی بحث حمایت از تولیدات صادرات‌محور و افزایش صادرات غیرنفتی است. از همین رو به کمک شتاب‌دهنده فردوسی موفق به جلب حمایت معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری شده ایم؛ به نحوی که شرکت‌های دانش بنیان کشور می توانند باحمایت این معاونت به معرفی جهانی خود در Irex2World بپردازند. همچنین حمایت های بسیار خوبی از طرف سازمان صنایع کوچک، شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، SPX خراسان رضوی و پارک علم و فناوری صورت گرفته است.

منبع خبر: http://khorasannews.com

علی بنائی
علی بنائی
مسئول روابط عمومی شتابدهنده کسب و کار فردوسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *