وبینار «سنجه‌های کلیدی عملکرد از حرف تا عمل»
23 شهریور, 1399
آمار های دیزاین وبسایت و طراحی تجربه کاربری
آمار هایی که در دیزاین وبسایت و طراحی تجربه کاربری به کارتان می‌آید!
23 شهریور, 1399

9 سنجه کلیدی عملکرد بازاریابی محتوایی

سنجه های بازاریابی محتوایی

چرا اندازه گیری سنجه های کلیدی عملکرد در بازاریابی محتوا مهم است؟

اندازه گیری مناسب سنجه های کلیدی عملکرد به شما برای بررسی کارا بودن تاکتیک ها کمک می کند، سپس می توانید تغییرات مربوطه را در تاکتیک خود اعمال کنید و آن ها را برای بهبود ROI انتخاب کنید.

چگونه سنجه های کلیدی عملکرد مربوط به بازاریابی محتوا را برای فعالیت خود انتخاب کنیم؟

  شما باید ایده روشنی از آنچه می خواهید از طریق کمپین خود بدست آورید داشته باشید. پس از تعیین اهداف بازاریابی محتوای خود می توانید این اهداف را با معیارهای مناسب و سنجه های کلیدی عملکرد مطابقت دهید.

بیایید به برخی از اهداف مهم بازاریابی محتوا و سنجه های کلیدی عملکرد مناسب برای هر یک از آن‌ها بپردازیم.

هدف: افزایش آگاهی از برند

شما باید روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که بتواند به شما کمک کند، افراد زیادی را جذب کرده و درگیر آن‌ها کند.

می توانید سنجه های کلیدی عملکرد بازاریابی محتوای زیر را اندازه گیری کنید تا میزان تأثیرگذاری محتوای شما در ایجاد آگاهی از برند را بسنجد.

بازاریابی محتوا

1.میزان بازدید از محتوا(Article Views)

به راحتی می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics برای بررسی تعداد بازدید مقاله خود استفاده کنید، شما همچنین می توانید منابع ورود ترافیک به سایت، میانگین مدت زمان حضور کاربر و نرخ بازگشت را برای هر مقاله بررسی کنید.

2.میزان اشتراک گذاری و تعامل محتوا(Social Shares and Engagement)

شما باید میزان اشتراک گذاری و تعامل کاربران با محتوا را ردیابی و اندازه گیری کنید تا بررسی کنید که محتوای شما چقدر خوب عمل می کند. هرچه تعداد اشتراکات اجتماعی شما بیشتر شود ، تعداد مخاطبان شما نیز بیشتر خواهد شد.

ابزارهایی مانند BuzzSumo عملکرد محتوا را در هر موضوعی براساس میزان اشتراک گذاری و تعامل کاربران را رتبه بندی می‌کنند.

3.تعداد دنبال کنندگان و مشترکان(Followers and Subscribers)

تعداد دنبال کنندگان و مشترکان شما سنجه مهم دیگری برای ردیابی آگاهی از برند است و بهترین چیز این است که این اعداد به راحتی قابل اندازه گیری هستند.

4.تعامل مخاطب(Audience Engagement)

تعامل واقعی مخاطبان مانند نظرات و فعل و انفعالات مرتبط  با محتوا می تواند به شما در درک احساسات مصرف کنندگان نسبت به نام برند شما کمک کند.

ردیابی تعامل مخاطب می تواند به شما در تجزیه و تحلیل مخاطبان کمک کند تا بتوانید متوجه شوید مخاطب هدف خود را با کدام نوع محتوا بیشتر میتوانید درگیر کنید.

5.لینک های ورودی( Inbound Links)

آیا افراد به محتوای شما لینک می دهند؟ آیا مطالب شما در وب سایت های مختلف نقل می شود؟ در این صورت به این معنی است که محتوای شما در حال بیشتر دیه شدن است.

دریافت لینک های بیشتر به این معنی است که شما را به عنوان یک منبع معتبر و موثق شناخته اند.

6.نرخ کلیک(Click-Through Rate)

اگر می خواهید کاربران را به کلیک بر روی محتوای خود ترغیب کنید ، باید در پایان هر پست یک راه ارتباط واضح برای عمل CTA قرار دهید. خواه می خواهید خواننده از یک صفحه وب خاص بازدید کند ، با شما تماس بگیرد ، منبع دروازه خود را بارگیری کند یا اقدامات دیگری انجام دهد ، CTA واضح و جذاب می تواند به شما در هدایت Lead کمک کند.

7.هزینه به ازای هر سرنخ فروش(Cost Per Lead)

شما می خواهید سرنخ های خود را به مشتری تبدیل کرده و برای کسب و کار خود درآمد کسب کنید ، درست است؟

اگر می خواهید میزان فروش کمپین را ردیابی کنید ، باید KPI های ذکر شده در زیر را ردیابی و اندازه گیری کنید:

8.نرخ تبدیل(Conversion Rates)

بررسی نرخ تبدیل می تواند به شما کمک کند تا ببینید کدام محتوا بیشترین میزان تبدیل و فروش را ایجاد می کند. برای هر محتوایی که منتشر و به اشتراک می گذارید می توانید با استفاده از پیوندهای UTM سفارشی ، پیگیری ها را انجام دهید.

9.طول چرخه فروش(Length of Sales Cycle)

شما باید طول چرخه فروش خود را اندازه بگیرید تا بفهمید چه مدت طول می کشد تا شما بتوانید سرنخ هایی که زودتر منجر به فروش می شوند را  پیدا کنید.

این به شما کمک می کند کانال‌هایی را شناسایی کنید که منجر شود چرخه فروش کوتاه تری داشته باشید.

خودتان را به سنجه های بازاریابی محتوای گفته شد محدود نکنید!

KPI های بازاریابی محتوا که در بالا ذکر شد از رایج ترین KPI ها هستند. نظارت بر آنها آسان است زیرا بسیاری ابزارهای تجزیه و تحلیل وجود دارند که می توانند به شما در ردیابی و اندازه گیری این معیارها کمک کنند.

با این حال ، این بدان معنی نیست که شما باید خود را فقط به اندازه گیری این KPI ها محدود کنید. برای سنجش میزان موفقیت کمپین خود می توانید عمیق تر بررسی کنید و KPI های مرتبط تری را شناسایی کنید.

منبع: content marketing kpis

مرضیه ایزدپناه
مرضیه ایزدپناه
مسئول فنی شتابدهنده فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *